ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΜΕΛΕΤΗΣ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΛΕΤΗΣ - 2πρ

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΜΕΛΕΤΗΣ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΛΕΤΗΣ

Αξιότιμοι γονείς και αγαπητά μας παιδιά,

Πολλοί, μας ρωτάτε, σχετικά με τον αποτελεσματικό τρόπο μελέτης. Θα προσπαθήσουμε να σας αναδείξουμε, τον πλέον αποδοτικό – αποτελεσματικό τρόπο μελέτης. Επίσης, θα σας επισημάνουμε όσα ΔΕΝ πρέπει να κάνουμε κατά τη διάρκεια της μελέτης.

ΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΩ:

  • Δεν διαβάζω σε: καναπέ, κρεβάτι, κουζίνα, σαλόνι.
  • Δεν διαβάζω με: μουσική, ΟΧΙ ΚΙΝΗΤΟ, υπολογιστή, τηλεόραση.

 

Ειδικά για το κινητό, αναφέρουμε ότι πρέπει να είναι εκτός δωματίου και στο αθόρυβο κατά τη διάρκεια της μελέτης. Επίσης, σας συνιστούμε να μην ασχολείστε με το κινητό μισή ώρα τουλάχιστον πριν τον ύπνο.

Ειδική αναφορά πρέπει να κάνουμε και στα διαδικτυακά παιχνίδια. Αναφέρουμε, ότι πρέπει να αποφεύγοντι γενικώς, για πολλούς και σοβαρούς λόγους.

 

(Γενικά όταν μελετώ και λύνω ασκήσεις, θα πρέπει οι συνθήκες να είναι παρόμοιες με τις συνθήκες των Πανελλαδικών Εξετάσεων – ησυχία, γραφείο, όχι μουσική, ΟΧΙ ΚΙΝΗΤΟ, κ.λ.π.

 

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΩ:

  • Διαβάζω μόνο σε γραφείο.
  • Πάνω στο γραφείο, κατά τη διάρκεια της μελέτης ενός μαθήματος, πρέπει να υπάρχουν μόνο τα βιβλία και τα τετράδια του μαθήματος αυτού.
  • Προσπαθώ να ασχοληθώ με το κάθε μάθημα, όσο πιο κοντά, χρονικά, είναι εφικτό, στην παράδοσή του. Δηλαδή αν π.χ. παρακολουθήσω κάποιο μάθημα Φυσικής σήμερα, προσπαθώ να ασχοληθώ με τη μελέτη αυτού είτε την ίδια μέρα, είτε το συντομότερο που είναι εφικτό.
  • Ξεκινώ το διάβασμα, αναζητώντας τα τυχόν λάθη που έκανα στην τελευταία μου εργασία. Είναι πολύ σημαντικό, πριν ξεκινήσω να διαβάζω κάτι καινούργιο, να εξασφαλίσω πως δεν υπάρχουν κενά από προηγούμενα μαθήματα.
  • Μελετώ καλά τη θεωρία που αντιστοιχεί στην ύλη που πρέπει να επεξεργαστώ και προσπαθώ να καταλάβω σε τι αφορά.
  • Προσπαθώ να λύσω τις ασκήσεις που δίδαξε ο καθηγητής στην τάξη, καθώς και τις υποδειγματικά λυμένες ασκήσεις του φροντιστηριακού και του σχολικού βιβλίου.
  • Όταν τελειώσω με τη μελέτη, ανατρέχω στις ασκήσεις που μου έχουν ζητηθεί να λύσω για το επόμενο μάθημα.
  • ΠΡΟΣΟΧΗ! Το πλέον σύνηθες λάθος που κάνουν πολλά παιδιά, είναι το εξής: Ξεκινάνε το διάβασμα απευθείας από τις ασκήσεις που έχουν να λύσουν. Αναζητάνε αντίστοιχες ασκήσεις σε βιβλία ή στις ασκήσεις που έλυσε ο καθηγητής στην τάξη και βάσει αυτών προσπαθούν να απαντήσουν σε όσα ερωτήματα μπορούν. Η μέθοδος αυτή, αντιστοιχεί σε αντιγραφή και έχει ως αποτέλεσμα, ό,τι λύσω να μη γίνεται «κτήμα» μου και επομένως να μην μπορώ να το αποδώσω σε βάθος χρόνου. Δυστυχώς, η προαναφερθείσα μέθοδος, είναι η πιο δημοφιλής μέθοδος διαβάσματος, διότι απαιτεί τον ελάχιστο δυνατό χρόνο, αλλά δεν είναι καθόλου αποτελεσματική.

 

Γενική οδηγία: Σας προτείνουμε να έχετε πάντα μαζί σας ένα τετράδιο (είτε βρίσκεστε στο σχολείο, είτε στο φροντιστήριο, είτε διαβάζετε στο σπίτι), όπου θα αναγράφετε κάθε απορία που σας προκύπτει και στην οποία δεν θα μπορείτε να δώσετε άμεσα απάντηση. Με αυτό τον τρόπο, θα μπορείτε να συγκεντρώνετε όλες σας τις απορίες, τις οποίες, είτε θα προσπαθείτε μελετώντας να απαντάτε μόνοι σας, είτε θα αναζητάτε βοήθεια από κάποιον καθηγητή.

 

Στη διάθεσή σας για κάθε διευκρίνιση,

Με εκτίμηση,

Εκ της διευθύνσεως.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *